RESTAURACIÓ DE LA FAÇANA DE LA CAPELLA DEL ROSARI A l'ESGLÉSIA DE SANT JOAN
Publicado el Dll, 12/07/2010
L'Ajuntament de Sant Joan ha iniciat les obres de restauració de la façana i urbanització exterior de la Capella del Rosario, annexa a l'Església Parroquial.
Les obres consisteixen en la recuperació del volum i aspecte arquitectònic primitiu de la capella (que ha romàs semi-oculta durant molts anys a causa de la presència de la casa parroquial recentment demolida).
L'actuació inclou la remodelació i reparació de la coberta, tractament de revestiments i peces de cadirat de les façanes, homogeneïtzació i reparació dels buits, formació d'un sòcol de pedra en l'arrencada dels murs i d'una falsa portada en la façana principal al costat de la qual es recol·locarà la fornícula de la Inmaculada i es rematarà la urbanització exterior de l'entorn immediat de la Capella, finalitzant el jardí i integrant el conjunt en el passeig.
A més, s'instal·larà una font de taulells del segle XIX en el lateral del passatge, procedent de la Finca Concepción. La restauració de la font l'ha realitzat l'empresa experta en recuperació del patrimoni "Estudio Mètodes de la Restauració", i el cost de la qual ha estat sufragat per l'empresa municipal Persones i Ciutat, que es col·locarà en el lateral del passatge.
Així mateix, Persones i Ciutat va ser l'encarregada del projecte de restauració, redactat per l'arquitecte Màrius Bevià que és un dels més reconeguts experts en obres d'intervenció sobre el Patrimoni. L'adreça d'obra també serà duta a terme per Bevià. El pressupost total de les obres (IVA inclòs) ascendeix a 125.367,70 €, amb un termini d'execució de tres mesos.








